Ostatnie dwa lata przyniosły zwiększone zainteresowanie zastosowaniem samojezdnych żurawi Klaas w segmencie wykonawstwa domów szkieletowych i hal przemysłowych – nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach europejskich.
Żuraw Klaas K 900 RSX na budowie domu szkieletowego
To zjawisko ma związek z coraz wyższymi kosztami pracowniczymi w branży i z trudnościami w pozyskaniu wykwalifikowanych pracowników. Ich brak można zastąpić specjalistycznym sprzętem, takim jak np. żurawie samojezdne.
Budowa domów szkieletowych
Wszystkie żurawie samojezdne Klaas są w stanie z łatwością wykonać prace związane z budową jednorodzinnego domu szkieletowego. Jednak dokonując wyboru modelu żurawia należy wziąć pod uwagę liczbę zespołów pracowniczych w firmie, przeciętną wielkość obsługiwanych budów oraz ukształtowanie terenu, na którym zwykle prowadzi się budowy.
Żuraw Klaas K 950 RSX – budowa hali magazynu części
Dla mniejszych firm (do 10 pracowników) o jednym zespole pracowniczym z reguły zaleca się żurawie zamontowane na przyczepach. Żurawie te są nieco tańsze od żurawi zamontowanych na samochodach ciężarowych i nie przekraczają masy własnej 3,5 t, a zatem mogą być transportowane przez kierowcę z uprawnieniem prawa jazdy kategorii B.
Dla firm posiadających więcej niż jeden zespół pracowniczy lub obsługujących głównie duże budowy wskazane są żurawie na samochodach ciężarowych, które są bardziej mobilne i dzięki temu w jednym dniu mogą pracować z co najmniej dwoma ekipami firmy.
Jeśli chodzi o ukształtowanie terenu, to ma on wpływ na dobór odpowiedniego modelu pod względem zasięgu. Gdy firma pracuje głównie w terenie górskim i obsługuje duże budowy, zaleca się modele o wyjątkowo dużym zasięgu, np. model K1003 RSX lub model K950 RSX.
Żuraw Klaas K 900 RSX – budowa hali zakładu mechanicznego
Dodatkowym atutem wszystkich żurawi samojezdnych Klaas jest ich system zdalnego sterowania pozwalający na precyzyjny transport w zakresie do kilku centymetrów oraz duża szybkość pracy.
Budowa hal przemysłowych
Na przedmieściach aglomeracji miejskich obserwujemy jak grzyby po deszczu wyrastające hale przemysłowe. Budowle te, składające się głównie ze stalowego szkieletu i płyt warstwowych typu sandwich, są coraz częściej stawiane przy pomocy żurawi samojezdnych Klaas. Zdaniem przedstawicieli Lift-Polska, wyłącznego dystrybutora żurawi Klaas w Polsce, w tego typu zadaniach najlepiej sprawdzają się najmocniejsze żurawie zamontowane na samochodach ciężarowych o zwiększonych parametrach zasięgu i udźwigu. Najmocniejsze modele są w stanie dostarczyć do miejsca montażu ciężary konstrukcji stalowej o masie 3000 kg na wysokość 32 m w odległości 12 m od osi samochodu.
Żuraw Klaas K 850 RSX zamyka poszycie dachu hali podając płyty warstwowe
Ponadto przy pomocy przyssawek podciśnieniowych CladBoy wykonawcy mają w opcji podawanie płyt warstwowych o masie 300 kg na wysokość 30 m i odległość 40 m od osi samochodu, dzieki czemu ich praca jest płynna, szybka i kompletna.
Firma Lift-Polska Sp. z o.o. serdecznie zaprasza na targi Budma na swoje stoisko nr 46 w pawilonie 6.
Źródło: Dachy, nr (239)