Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja. Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.
Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.

Samobieżne pomosty robocze Leguan

Ocena: 0
2040
Firma Leguan Lifts była pierwszym producentem, który w roku 1994 wprowadził na rynek samobieżne pomosty robocze wyposażone w wysięgniki, obecnie powszechnie nazywane „spider lifts”. Podnośniki Leguan charakteryzują się uniwersalnością zastosowania, dużymi zdolnościami manewrowymi oraz prostotą obsługi.

Hydrauliczne zastrzały umożliwiają pewne podparcie nawet na nierównym terenie

Konstrukcja nowej serii Leguan 130/160 to kolejny etap rozwoju. Najważniejsze cechy budowy nowych maszyn Leguan to:
  • uniwersalność – Leguan jest doskonale przystosowany do pracy na zewnątrz jak i wewnątrz budynków, dzięki własnemu czterokołowemu napędowi może się bez problemów poruszać w każdym terenie,
  • niezawodność – maszyny są budowane z wysokiej jakości komponentów, posiadają bezpośrednie sterowanie hydrauliczne i wytrzymałą konstrukcję,
  • bezpieczeństwo.
Wysięgniki – najważniejsza część pomostu roboczego
Konstrukcja wysięgnika Leguan jest bardzo wytrzymała i solidna, a dzięki bezpośredniemu sterowaniu hydraulicznemu ruchy są bardzo płynne i dokładne. Wszystkie ruchy są bezstopniowe i mogą być wykonywane niezależnie. Nowoczesny układ składa się z trzech wytrzymałych wysięgników. Górny wysięgnik został wyposażony w teleskop hydrauliczny; model Leguan 160 jest również wyposażony w wysięgnik wychylny. Do standardowego wyposażenia zalicza się także platforma obrotowa. Zaawansowana technologicznie i wytrzymała konstrukcja wyposażona w górny wysięgnik z teleskopem, wysięgnik wychylny oraz obrotową platformę czyni wybór Leguan’a najkorzystniejszym do zastosowań w najtrudniejszych warunkach roboczych. Dzięki konstrukcji o trzech wysięgnikach, praca np. przy ścianach jest łatwa, odległość między ścianą a platformą pozostaje praktycznie taka sama podczas podnoszenia lub opuszczania dolnych wysięgników. 

Zastrzały – podpory hydrauliczne
Zakres ruchu wysięgników Leguan jest na tyle duży, że maszynę można ustawiać na nierównym terenie. Każdy z czterech hydraulicznych zastrzałów jest wyposażony w układ sterowania z możliwością ustawiania wyczuwania zmian ciśnienia. Oznacza to, że maszyna Leguan może zostać bezpiecznie ustawiona w niejednolitych warunkach terenowych. Oprócz tego użytkownik może dostosować wersję stopy zastrzału do warunków pracy:
  • stopa standardowa – wyposażona jest w plastikową podkładkę zabezpieczającą przed ścieraniem. Ten rodzaj stopy jest przewidziany również do stosowania wewnątrz budynków i w wielu przypadkach zapewnia wystarczające podparcie również podczas prac na zewnątrz budynków;
  • duża stopa – do miękkich gruntów spotykanych w terenie piaszczystym i nierównym;
  • specjalnie powiększona stopa ze sprawdzonymi kołkami antypoślizgowymi – przeznaczona do pracy na śniegu, zboczach narciarskich, itp.
Wytrzymałe podwozie
Układ jezdny Leguan jest oparty na hydraulicznym układzie przeniesienia napędu, opracowanym przez Avant Tecno dla ładowarek Avant. Leguan jest oferowany na kołach, z napędem hydraulicznym na cztery koła albo na wytrzymałym podwoziu gąsienicowym, zależnie od tego, które rozwiązanie lepiej odpowiada konkretnym potrzebom.

Leguan nadaje się także do pracy wewnątrz, zwłaszcza że może być wyposażony w napęd elektryczny

Leguan 130/160 na kołach sprawdza się zarówno przy pracach na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków. Dzięki stałemu napędowi na obie osie maszyna doskonale porusza się w każdych warunkach terenowych. Wytrzymała, nieskomplikowana i praktycznie nie wymagająca obsługi konstrukcja to istotna zaleta tej wersji. Leguan 130/160 z podwoziem gąsienicowym przyda się, gdy maszyna jest eksploatowana niemal wyłącznie na miękkich gruntach, w lesie, na śniegu, itp.

Uniwersalne źródła zasilania
Podnośniki Leguan są napędzane benzynowym silnikiem Honda (13 KM) lub silnikiem diesla Kubota (14 KM, dwa cylindry, chłodzenie wodą). Opcjonalnie dostępny jest również napęd elektryczny 230 V. Jest on montowany razem z silnikiem diesla i okazuje się przydatny podczas prac wewnątrz budynków.

Udźwig platformy
Maksymalny udźwig pomostu wynosi 200 kg w całym zakresie roboczym, w tym ruchów wysięgnika wychylnego. Z tego względu nie ma tu przełączników ograniczających, które mogłyby ulec awarii na wysięgnikach. Pomost roboczy Leguan może być wyposażony w elektryczny układ obrotowy, ułatwiający i usprawniający pracę. Dodatkowe opcje to gniazdka elektryczne oraz przewody podciśnieniowe do transportu wody i powietrza na pomost. Pomost jest montowany na wysięgniku dwoma śrubami i w razie konieczności można go szybko i łatwo zdemontować.

Na podstawie materiałów firmy Leguan Lift OY

Źródło: Dachy, nr 9 (141) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: