Marka narzędzia jest istotnym elementem oferty producenta, ale serwis jest jej integralną częścią. Gdy wykonawca decyduje się na zakup narzędzi, wie że musi przyjrzeć się również możliwościom ich serwisowania.

Jerzy Januszewski, szef serwisu Festool
Każde narzędzie, nawet najbardziej niezawodne, kiedyś może mieć awarię albo po prostu wymaga przeglądu. Wtedy istotniejsza jest nie tyle cena czy sama marka naszego elektronarzędzia, co dostępność albo szybkość obsługi serwisowej.
Na przykładzie firmy Festool – cenionego oferenta różnorodnych narzędzi wykorzystywanych również w branży budowlanej – zwrócimy uwagę na to, jak taki serwis może być zorganizowany.
Serwis centralny
Serwis centralny oznacza bezpośrednią naprawę u producenta. Serwis musi być niezawodny i dla Festool odgrywa kluczową rolę. Producent deklaruje, że wysyłając uszkodzone narzędzie do naprawy w serwisie centralnym użytkownik może mieć pewność, że trafia ono w najlepsze ręce. W serwisie pracują w pełni kompetentni specjaliści, którzy gwarantują naprawę na najwyższym poziomie. Producent kieruje się zasadą, że skoro on wyprodukował skomplikowane elektronarzędzie i przygotował je do profesjonalnego użytkowania, to również on może najlepiej się nim zająć w przypadku, gdy odmówi ono posłuszeństwa. Klient ma mieć pewność, że narzędzie jest ponownie doskonale przygotowane do pracy.
Dlaczego serwis centralny odgrywa tak ważną rolę? Oto przegląd korzyści wynikający z takiej organizacji napraw:
- Kontrola ogólnego stanu narzędzia
- Naprawa na najwyższym poziomie oraz testy naprawionych narzędzi w warunkach rzeczywistych
- Oryginalne części zamienne i wykwalifikowany personel
- Urządzenia naprawcze i kontrolne zaprojektowane specjalnie dla narzędzi danej marki
- Kontrola bezpieczeństwa elektrycznego potwierdzona certyfikatem
- Sprawdzenie naprawionego narzędzia w praktyce.
Po upływie gwarancji
Firma przyjęła także zasadę, że jej odpowiedzialność nie kończy się po upływie trzyletniej gwarancji. Nawet najlepszej jakości urządzenie potrzebuje od czasu do czasu serwisu naprawczego, a Festool deklaruje najwyższe standardy serwisowe zarówno w trakcie trwania gwarancji, jak i po jej upływie.
Centralny serwis to kompetentni fachowcy
Zlecanie usługi serwisowej
Każdy wykonawca wie, jak ważny jest czas oraz sprawne narzędzie zawsze gotowe do pracy, szczególnie podczas realizacji ważnego zlecenia. Nikt wtedy nie może pozwolić sobie na przestoje. W celu skrócenia czasu naprawy Festool wprowadził dwa stosunkowo nowe rozwiązania:
- możliwość zlecenia naprawy online oraz
- naprawę do 300 zł brutto bez konieczności potwierdzania kosztorysu.
W tym drugim przypadku mamy sytuację taką, że jeżeli szacowany koszt naprawy nie przekroczy 300 zł brutto, to realizowana jest ona automatycznie, bez straty czasu na wysyłanie kosztorysu i oczekiwanie na jego akceptację.
Online
Z kolei zlecenie naprawy online jest szybkie, łatwe i wygodne. Klient realizuje je poprzez osobiste konto myFestool, a narzędzie jest odbierane przez kuriera z dowolnie wybranego miejsca, np. z placu budowy czy warsztatu. Gdy jest ponowie gotowe do pracy, zostaje dostarczone do użytkownika pod wskazany adres wraz z sześciomiesięczną rękojmią na zakres wykonanych przez serwis prac.
Bardzo praktyczną usługą przy zleceniu naprawy online jest również to, że Festool na bieżąco informuje klienta o aktualnym statusie naprawy przez SMS lub e-mail. Firma zapewnia, że wszystkie naprawione urządzenia opuszczają serwis w nienagannym stanie technicznym i są bezpieczne.
Źródło: Dachy, nr (228)