Więcej za mniej

Ocena: 0
1212
Marka Dakea jest obecna w Polsce od 2012 roku. Jej pojawienie się wywołało zamieszanie
na rynku, tym bardziej, że należy ona do znanej grupy kapitałowej, będącej największym producentem okien dachowych na świecie. Przeprowadziliśmy na ten temat krótką rozmowę z panem Krzysztofem Dudkiem, Dyrektorem Sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Altaterra, dystrybuującej
okna Dakea w Polsce.

Krzysztof Dudek (z lewej) i Piotr Rożnowicz

Piotr Rożnowicz, DACHY: Dakea to marka produkowana przez spółkę należącą do grupy VKR, będącej właścicielem marki Velux. Jak należy postrzegać markę Dakea w stosunku do Veluxa? Czy kolejna marka okien dachowych jest potrzebna?


Krzysztof Dudek, Altaterra: Velux to światowy lider w produkcji okien dachowych i jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku materiałów budowlanych, zarówno dla firm handlowych, dekarzy jak i użytkowników końcowych. Marka Dakea jest tymczasem dedykowana wyłącznie dla profesjonalnego segmentu rynku i poprzez bliską współpracę z partnerami handlowymi, promuje nasze rozwiązania wśród dekarzy. W naszym asortymencie posiadamy zarówno standardowe, ekonomiczne propozycje, jak i zaawansowane, wyjątkowe produkty. Tym, co w głównej mierze wyróżnia markę Dakea, jest znakomity stosunek korzyści do ceny oraz pakiet akcesoriów ułatwiających i przyspieszających pracę dekarzy. W przypadku większości naszych produktów pakiet ten znajduje się w zestawie z oknem i jest bezpłatny.

Na rynku zdominowanym przez znane marki Dakea nie ma chyba łatwo? Jak promujecie markę?

Nasze działania opierają się na bezpośredniej i bliskiej współpracy z partnerami handlowymi i firmami dekarskimi. Nie prowadzimy szerokiej promocji marki w kanałach life-stylowych, pismach konsumenckich lub portalach internetowych skierowanych do użytkowników końcowych. Chcemy budować długotrwałe, partnerskie relacje z branżą dekarską. Nasze działania to głównie akcje lokalne, przygotowane indywidualnie dla poszczególnych partnerów biznesowych. Rozwijamy również współpracę z ekipami dekarskimi.

Co odróżnia okna Dakea od okien dachowych innych marek?

Gama naszych produktów jest prosta i przejrzysta, oferujemy modele okien najbardziej poszukiwane na polskim rynku. Nasze okna powstały w oparciu o technologię grupy VKR, są zbudowane ze sprawdzonych, solidnych materiałów. Jesteśmy pewni wysokiej jakości naszych okien, dlatego objęte są 20-letnią gwarancją.

Naszym zdaniem gama Dakea to bardzo konkurencyjna oferta w segmencie profesjonalnym. Dekarze cenią okna Dakea za to, że otrzymują od nas kompletne rozwiązanie – nie tylko świetne technicznie okno, ale również wszystkie potrzebne akcesoria idealnie dopasowane.

Jakie są kanały dystrybucji: hurtownie dachowe, markety budowlane?

Marka Dakea jest dedykowana wyłącznie partnerom handlowym z segmentu profesjonalnego. Mam tu na myśli hurtownie materiałów budowlanych, które specjalizują się w sprzedaży pokryć dachowych i okien. Wraz z naszym partnerami handlowymi docieramy do współpracujących z nimi grup dekarskich promując korzyści z montażu i sprzedaży okien Dakea.

W jaki sposób współpracujecie z dekarzami? Jak wygląda wsparcie, które zapewniacie dekarzom?

Spotykamy się z dekarzami w całym kraju, prowadzimy interaktywne szkolenia dotyczące naszych produktów. Omawiamy aspekty techniczne, ale nie tylko. Idziemy o krok dalej – myślimy o tym, jak wspierać biznes naszych klientów. Doradzamy, jak rozwijać firmę, jak rozwiązywać problemy, z którymi dekarze stykają się na co dzień. Stale analizujemy jakich umiejętności i narzędzi im potrzeba, by ich firmy mogły dalej się rozwijać. Prowadzimy warsztaty umiejętności biznesowych oraz prowadzimy działania on-line.

Czy prowadzicie szkolenia praktyczne z montażu okien?

Prowadzimy interaktywne szkolenia dotyczące naszych okien, zawierające również aspekty montażu. Jakkolwiek nasza współpraca koncentruje się nie tylko na zagadnieniach technicznych, nasze okna są dość proste w montażu.

Ultima, nowy model okien Dakea jest stosunkowo drogie. Czy polski odbiorca oczekuje według Pana zaawansowanej technologii czy wciąż zwraca przede wszystkim uwagę na niską cenę?

W naszym kraju jest dość spora grupa inwestorów, którzy poszukują okien nowoczesnych, posiadających wiele zalet użytkowych. Stosunek jakości do ceny dla okien Ultima jest bardzo atrakcyjny dla użytkowników poszukujących rozwiązań technologicznie zaawansowanych i komfortu użytkowania. Duże zainteresowanie tymi oknami pokazuje, że ta grupa inwestorów jest naprawdę duża.

Jakie są plany marki, jaki procent rynku chcecie zdobyć, wzgl. jaki wolumen sprzedaży czy obrotu jest Waszym celem?

Nasze cele są bardzo jasno postawione – w perspektywie kilku najbliższych lat chcielibyśmy, aby Dakea była preferowaną i polecaną marką wśród osób, które profesjonalnie zajmują się sprzedażą i montażem okien dachowych. Nasze działania będą konsekwentnie budowały strategiczną pozycję w segmencie profesjonalnym.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: Dachy, nr 6 (198) 2016
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Dachy - krok po kroku

Polecamy