Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja. Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.
Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.

Razem z uczniami FAKRO kształtuje przestrzeń

Ocena: 0
1430
Firma FAKRO od wielu lat angażuje się w edukacyjne przedsięwzięcia, które mają ułatwić młodym ludziom start na rynku pracy w sektorze branży budowlanej. Przedsiębiorstwo nie tylko organizuje liczne szkolenia dla uczniów szkól zawodowych, ale także chętnie występuje w roli partnera strategicznego innych tego typu projektów, takich jak na przykład zakończona właśnie pilotażowa akcja programu edukacyjnego "Kształtowanie przestrzeni".

"To edukacyjny projekt zaadaptowany z programu irlandzkiego do warunków polskich przez Izbę Architektów RP" - tłumaczy Małgorzata Respekta, specjalista ds. współpracy z architektami w firmie FAKRO. "Pilotażowa akcja została przeprowadzona w trzynastu szkołach ponadpodstawowych z pięciu województw - mazowieckiego, małopolskiego, lubelskiego, łódzkiego oraz wielkopolskiego. Zajęcia z architektury i urbanistyki dla ponad czterystu uczniów prowadzili przeszkoleni nauczyciele, którzy korzystali ze wsparcia koordynatorów architektów i historyka sztuki".


Założeniem akcji było budowanie świadomości społecznej młodych ludzi i identyfikacji z miejscem zamieszkania oraz wzbudzenie chęci wpływania na losy własne i bliskiego otoczenia. Nauczyciele mogli wybrać jeden z trzech modułów trwających po 10 godzin każdy. Pierwszy z nich, "Mój dom", dotyczył projektowania i aranżacji wnętrz oraz architektury budynku. Drugi moduł, o charakterze interdyscyplinarnym, "Dzielnica, moduł, wieś, metropolia" traktował o przestrzeni publicznej, natomiast ostatnia część programu - "Historia architektury", umożliwiła młodzieży bliższe poznanie stylów architektonicznych. Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia w ramach pierwszego i drugiego modułu.

W ramach pilotażu programu edukacyjnego "Kształtowanie Przestrzeni" Izba Architektów RP zorganizowała dla uczniów konkurs na najciekawsze sprawozdanie z zajęć, z wykorzystaniem technik multimedialnych. W kategorii szkół gimnazjalnych najlepszy okazał się zespół uczniów z Gimnazjum Publicznego nr 73 im. J.H. Wagnera w Warszawie, natomiast w kategorii szkół licealnych nagrodę główną zdobył zespół z V Liceum Ogólnokształcącego im. A. Witkowskiego w Krakowie.


Uroczysta gala wręczenia nagród, podczas której zaprezentowano prace laureatów, odbyła się 12 czerwca w siedzibie Izby Architektów RP w Warszawie. Sponsorem nagród w programie edukacyjnym "Kształtowanie Przestrzeni" była firma FAKRO.

Szkoły, które uczestniczyły w pilotażowym programie "Kształtowanie przestrzeni" zadeklarowały chęć kontynuowania tego edukacyjnego przedsięwzięcia.

Źródło i zdjęcia: FAKRO
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Artykuły ekspertów

- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy


 


 

- Reklama -

Którą akcję wspierania branży dekarskiej znasz najlepiej?







GŁOSUJ

Które okna dachowe (Twoim zdaniem) montujesz najszybciej?







GŁOSUJ