Podwójny jubileusz marki Creaton

Ocena: 0
2140

Od 20 lat marka Creaton obecna jest na polskim rynku. W tym czasie firma zbudowała trzy fabryki dachówek i zdobyła ważną pozycję na krajowym rynku materiałów budowlanych. Na początku czerwca odbyła się uroczysta gala, podczas której świętowano szczególny podwójny jubileusz. 

Gala jubileuszowa odbyła się w Muzeum Lotnictwa w Krakowie

Inwestycja roku czy też Dachówki jak złoto – takimi nagłówkami gazety w 1999 r. informowały o otwarciu w Olkuszu nowej fabryki dachówek cementowych Euronit. Dwadzieścia lat później jej właściciel i jednocześnie znany producent pokryć dachowych pod nową już dziś nazwą – Creaton Polska – świętuje okrągły jubileusz funkcjonowania nie jednego, a dwóch dużych zakładów.

Innowacyjność w parze z tradycją
Marka Creaton od początków istnienia w Polsce korzystała z doświadczenia i wiedzy najstarszego w Europie producenta pokryć dachowych. Jej korzenie sięgają bowiem XIX-wiecznych zakładów w Wertigen, założonych przez przedsiębiorcę Aloisa Berchtolda. W Polsce była znana natomiast od maja 1997 roku, kiedy w Szczecinie funkcjonować zaczęło biuro sprzedaży oferujące importowane z Berlina produkty. 

Fabryka w Olkuszu 
Przełomową datą dla firmy jeśli chodzi o obecność na polskim rynku był jednak 23 czerwca 1999 roku. W tym dniu, po ponad roku od rozpoczęcia budowy, dzięki intensywnej polsko-niemiecko-włoskiej współpracy uroczyście uruchomiono fabrykę dachówek Euronit w Olkuszu. W momencie ukończenia była ona nie tylko najnowocześniejszym zakładem tego typu w Polsce, ale także najbardziej innowacyjnym w ramach całego koncernu Eternit AG. Dzięki wykorzystaniu całkowicie zautomatyzowanej linii produkcyjnej, obsługiwanej tylko przez kilkunastu pracowników, rocznie fabrykę opuścić mogło nawet 15 milionów gotowych dachówek. To w przybliżeniu umożliwiało pokrycie dachów ponad 7000 jednorodzinnych domów. Na polski rynek trafiły oryginalne modele dachówek Profil S oraz Extra (dziś odpowiednio Goteborg i Heidelberg). Już wtedy, po analizie prognoz gospodarczych pozytywnie oceniając potencjał polskiego rynku, planowano dalszy rozwój – budowę kolejnego zakładu.

Panel dyskusyjny podczas gali – od lewej siedzą przedstawiciele firmy Creaton Polska: Sławomir Sobota, Regionalny Dyrektor Sprzedaży, Ryszard Mayer, Regionalny Dyrektor Sprzedaży oraz Marek Marchewka, Dyrektor Zarządzający

Druga fabryka – nowe dachówki i nowe możliwości
Realizacja tych zamiarów została sfinalizowana dekadę później. Bardzo dobra opinia o dachówkach z olkuskiej fabryki przełożyła się na duże zainteresowanie produktami marki Creaton. W planach lokalizacyjnych kolejnego zakładu rozważano ponad 30 różnych miejscowości na terenie północnej Polski. Ostatecznie wybrano położone na Kaszubach Chojnice. Ku tej decyzji skłoniono się między innymi ze względu na dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej oraz przychylność i pomoc lokalnych władz. Choć pierwsza partia dachówek opuściła nową fabrykę już w lutym 2009 roku, to oficjalne otwarcie zakładu nastąpiło dopiero w czerwcu. Od tego wydarzenia minęło więc równo 10 lat. Za sprawą dwóch wydajnych i zautomatyzowanych linii produkcyjnych w Chojnicach powstawać mogło nawet 140 dachówek na minutę. Wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwoliło również na wprowadzenie kolejnych nowości do oferty. Rozbudowano asortyment o odwołujący się do tradycyjnej włoskiej architektury model Verona oraz innowacyjną, płaską dachówkę Kapstadt. Opracowane zostały także ochronne powierzchnie – Duratop Pro i Planar.

Atrakcja wieczoru – koncert Raya Wilsona

Dwie dekady później
Po 20 latach od debiutu marki Creaton na rynku polskim firma posiada na terenie naszego kraju łącznie trzy zakłady – w tym najnowocześniejszą w Europie fabrykę dachówek ceramicznych w Widziszewie. Pracuje w nich łącznie około 300 pracowników i są one w stanie wyprodukować ponad 40 milionów dachówek w ciągu roku. Nie byłoby to jednak możliwe bez tegorocznych jubilatek – fabryk w Olkuszu oraz w Chojnicach, świętujących odpowiednio dwudziestolecie i dziesięciolecie istnienia. 

Przemyślana sceneria wieczoru – logo Creaton na tle rozgwieżdżonego nieba, czyli największego dachu świata

Gala jubileuszowa marki Creaton
Z okazji tego podwójnego jubileuszu w dniu 7 czerwca 2019 roku w wyjątkowym miejscu – Muzeum Lotnictwa w Krakowie – odbyła się uroczysta gala. Creaton Polska wraz z zaproszonymi gośćmi, wśród których znaleźli się najważniejsi partnerzy biznesowi podsumowali okres 20-letniej działalności. Marek Marchewka, Dyrektor Zarządzający, dziękując wszystkim zaproszonym za wspólną historię i wspólne budowanie sukcesu, podkreślił znaczenie tych relacji: Siłą Creaton Polska są partnerzy handlowi. Od początku istnienia naszej firmy przywiązujemy najwyższą wagę do budowania i zacieśniania relacji biznesowych. Dzięki naszym wieloletnim kontrahentom, których grono ciągle się powiększa, mamy możliwość nieustannego rozwoju. Nasze wspólne wysiłki sprawiają, że produkty Creaton dostępne są na terenie całej Polski i możemy zaspakajać rosnące wymagania rynku.

Atrakcją wieczoru był koncert znakomitego muzyka Raya Wilsona, byłego wokalisty zespołu Genesis. Wspaniała oprawa wydarzenia, a przede wszystkim wyjątkowa scenografia rozgwieżdżonego nieba – największego dachu świata – stanowiły piękne tło dla tej szczególnej uroczystości. 

Źródło: Dachy, nr 6 (234) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Artykuły ekspertów

- Reklama -

Polecane firmy

Dachy - krok po kroku

Polecamy