Innoview: Zobacz więcej - nowa linia produktowa Fakro

Ocena: 2.7
1884
Rozmowa z Januszem Komurkiewiczem
Piotr Rożnowicz, DACHY: Zaskoczenie, niespodzianka, zdziwienie, coś zupełnie nieoczekiwanego. Bo tak określić należy chyba fakt, że Fakro, niemal ikona okien dachowych, angażuje się w stolarkę pionową. Co skłoniło Was do takiego kroku?
Janusz Komurkiewicz, członek zarządu Fakro: Fakro zaskakuje, bo ciągle się rozwija. Słuchamy klientów i odpowiadamy na trendy obowiązujące w budownictwie. Współczesne wymagania technologiczne dotyczące energooszczędności generują konieczność nieprzerwanego technologicznego progresu. Jednym z najważniejszych trendów na rynku materiałów budowlanych jest energooszczędność, ekologia oraz dbałość o wysoką estetykę budynków. Nasi klienci często poszukują kompleksowych rozwiązań. Wprowadzając linię Innoview możemy sprostać tym oczekiwaniom.

Czy nie macie obaw, że konkurencja uzna nową markę za dowód wycofywania się z segmentu okien dachowych?
A czego tu się bać? Produkty z rodziny Innoview dopełniają naszą dotychczasową ofertę. Na rynek stolarki otworowej wprowadzamy nową jakość, a klientom dajemy możliwość wyboru naszych produktów, począwszy od produkowanych od 1991 roku okien dachowych, a skończywszy na wprowadzonych po 25 latach działalności Fakro aluminiowo-drewnianych okien fasadowych.

Na Budmie produkty Innoview zrobiły furorę, oglądały je tłumy gości, okno tej marki zdobyło Złoty Medal MTP, unikatowy był też sposób promocji – z wykorzystaniem wirtualnych okularów. A co z kontrahentami biznesowymi, dystrybutorami, firmami instalacyjnymi – czy wykazali zainteresowanie?
Tegoroczna Budma była dla nas przełomowa. Podczas niej miała miejsce rynkowa premiera marki Innoview. Ekspozycja zachwyciła. Można było zobaczyć nagrodzone Złotym Medalem szklane, duże, pionowe drzwi przesuwne o stałej ościeżnicy HST Sky, jak również duże podnoszono-przesuwne drzwi tarasowe HST. Pokazaliśmy także całą gamę produktów z segmentu Innoview Line, tj. bramy garażowe, drzwi zewnętrzne oraz markizy do okien pionowych. Codziennie odpowiadamy na szczegółowe pytania naszych partnerów handlowych i klientów. Pracujemy nad rozbudowaniem systemu dystrybucji tych produktów, dlatego też mocno angażujemy się w działania mające na celu stworzenie nowego zawodu – montera stolarki budowlanej. Wybrane salony stolarki budowlanej zapraszamy do współpracy.

Czy zaangażowanie potencjału firmy w nowy segment produktów oznacza, że dotychczasowe obszary działalności, czyli przede wszystkim okna połaciowe w jakikolwiek sposób mogą na tym ucierpieć?
Absolutnie nie. Produkty marki Innoview oraz Innoview Line to uzupełnienie naszej dotychczasowej oferty. Technologicznie i kadrowo jesteśmy gotowi do podjęcia takich działań.

Polska słynie z produkcji okien pionowych, więc konkurencja panuje tu ogromna. Czy Fakro nie obawia się, że będąc tu nowym graczem nie zdobędzie odpowiednio dużych udziałów w rynku?
Niezaprzeczalnie będziemy jedyną firmą na rynku, której produkty zaspokoją holistyczne potrzeby klientów w stolarce budowlanej. Jasno należy jednak zaznaczyć, że ten produkt  w ogóle nie będzie konkurencyjny względem okien PVC, aluminiowych czy drewnianych. Nikomu nie zabierzemy rynku, co więcej, chcemy ten rynek tworzyć. To zupełnie nowa, dotychczas niesklasyfikowana na rynku jakość.

Jak szacujecie chłonność polskiego rynku na takie wyroby?
Od 2014 roku sytuacja w branży okien w Polsce uległa poprawie. Wtedy zauważono krajowe wzrosty sprzedażowe o 20% względem 2013 roku. Stolarka okien pionowych ma duże szanse na rozwój w przeciwieństwie do okien dachowych, gdzie osiągnięcie „efektu skali” odgrywa zasadniczą szansę dla dalszego rozwoju. Polska stolarka okienna podbija Europę. Według szacunków ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, od wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku wartość rynku stolarki budowlanej wzrosła o 190 proc., a rynku stolarki PCW o ponad 500 proc!
Najważniejszym czynnikiem napędzającym polską produkcję jest eksport. Pod względem wartości eksportu stolarki drewnianej i PCW Polska zajmuje pierwsze miejsce w Unii Europejskiej. Nasza gospodarka mogłaby się rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie, gdyby regulacje europejskie uwzględniały fakt, że firmy z nowych państw Unii z powodu braku efektu skali nie są w stanie skutecznie konkurować na rynku globalnym.

Nazwa Innoview sugeruje innowacyjność oraz odmienność. Czym produkty te różnią się od dotychczasowych ofert konkurencji?
Okna fasadowe, które wprowadzamy na rynek łączą w sobie cechy typowe i wartościowe dla dwóch odrębnych produktów. Wykorzystując aluminium zyskujemy trwałość i wytrzymałość. Stosując drewno zyskujemy piękny, naturalny materiał, ubogacający design produktu.
W przypadku okien wyłącznie drewnianych konieczne jest sukcesywne malowanie drewna, szczególnie zewnętrznej strony okna. Plusem naszego rozwiązania jest zastosowanie na zewnątrz profili aluminiowych, odpornych na niekorzystne warunki atmosferyczne. Ich proszkowe malowanie zapewnia odporność na deszcz, śnieg, grad a nawet kurz. Wnętrze wypełnia lakierowana lazurowo drewniana rama sosnowa, dębowa lub z egzotycznego drewna, co gwarantuje wysoką jakość użytkowania, a na dodatek wysoką estetykę.

Jak marka Innoview będzie promowana?
Innowacyjny produkt wymaga innowacyjnych form promocji. Dlatego też zdecydowaliśmy się na szereg niesztampowych w branży stolarki działań marketingowych. Wszystkie związane z przewodnim hasłem Zobacz więcej … Działania te wzmocniły oraz uatrakcyjniły przekaz kampanii. Szczególną uwagę zwracam na film o oknach HST oraz aplikację FakroAR w rozszerzonej rzeczywistości. Ponadto na Budmie odwiedzającym nasze stoisko daliśmy możliwość skorzystania z Virtual Reality – po założeniu gogli widz przenosi się do wirtualnego świata, w którym szuka legendarnego potwora Nessiego.

Czy Innoview to tylko okna fasadowe?
Innoview Line to komplet produktów połączonych jednym wzornictwem, stylistyką i technologią. W skład tej linii produktowej wchodzą: okna dachowe, aluminiowo-drewniane okna pionowe, markizy do okien pionowych, drzwi zewnętrzne oraz bramy garażowe. Elementy zewnętrzne tych produktów posiadają spójną fakturę i kolorystykę. Wszystkie będą obsługiwane jednym pilotem lub smartfonem, czyli jednym kliknięciem będzie można uchylić okno dachowe, włączyć alarm w mieszkaniu czy opuścić markizę.

Gdzie są produkowane wyroby Innoview i czy są już dostępne w handlu?
Sercem produkcji stolarki z rodziny Innoview jest główna siedziba Fakro w Nowym Sączu. Wyroby są już dostępne w handlu, zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych, a struktura ich sprzedaży jest systematycznie rozwijana.

Czy marka będzie sprzedawana przez dotychczasową sieć dystrybucji?
Budujemy obecnie alternatywną sieć dystrybucyjną. Nieprzerwanie współpracujemy z dystrybutorami okien dachowych, ale do współpracy zapraszamy także salony sprzedaży stolarki pionowej oraz monterów stolarki. Jesteśmy przygotowani na wyeksponowanie produktów marki Innoview Line w salonach, które zdecydują się na współpracę z nami. Na tę okoliczność przygotowywaliśmy wyjątkowe ekspozycje.

Co z montażem nowych okien? Czy „zwykli” monterzy okien dadzą sobie z tym radę?
Zamontowanie okien pionowych wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia. Należy zaznaczyć, że coraz częściej i więcej okien włączonych jest w system inteligentnego domu, czyli są zintegrowane z automatyką i systemami zabezpieczenia mienia. Trzeba wykazać się olbrzymią dbałością i precyzją montażu oraz stosować systemowe rozwiązania, aby okno było szczelnie i trwale zamontowane. M.in. dlatego, jak już wspomniałem, prowadzimy obecnie działania zmierzające do wprowadzenia nowego zawodu – montera stolarki budowlanej.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: Dachy, nr 3 (207) 2017
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Dachy - krok po kroku

Polecamy