Budma 2008

Ocena: 0
2672
W dniach 22-25 stycznia 2008 roku odbyły się Międzynarodowe Targi Budownictwa Budma, połączone z Międzynarodowymi Targami Maszyn, Pojazdów i Sprzętu Budowlanego Bumasz. Na ponad 47 tys. m kw. powierzchni ekspozycyjnej, wystawcy pokazali ok. 150 nowości produktowych.

Dach z rynien Plastmo przyciągał uwagę zwiedzających – byli tacy, którzy byli poważnie zainteresowani nim jako pokryciem swego domu!

Była to największa edycja imprezy od lat: przez cztery dni wystawę odwiedziło ponad 65 000 osób.

Wiele firm wiązało duże nadzieje z tegoroczną Budmą. I nie zawiodły się. „Ruch w interesie” jest duży, poza Polakami dało się zauważyć sporo gości zza granicy, głównie wschodniej. Dużo było Rosjan, Ukraińców i Chińczyków, od jakiegoś czasu pilnie penetrujących europejskie imprezy targowe.

Z branży dachowej nie wszyscy potentaci byli obecni. Niektóre firmy przyjęły bowiem dwuletni cykl wystawiania się w Poznaniu, co ich zdaniem sprzyja oszczędnościom, lecz bynajmniej nie osłabia marketingowo (podkreślano rolę Internetu jako nośnika informacji i medium pośredniczącego w kontaktach). Nawet ci, którzy się wystawiali są świadomi tego, że Budma to nie miejsce do zawierania transakcji czy podpisywania umów. Coraz częściej bywa się tu raczej z powodów prestiżowych i wizerunkowych. Zamożne firmy budują okazałe stoiska (w tym roku w konkursie Acanthus Aureus wyróżniono m.in. stoiska firm Monier i Wienerberger).

Nowości jest mało, bo raczej trudno o nie co roku, a i same produkty i technologie są już „wyśrubowane” niemal do granic możliwości. Rozmawiano, demonstrowano, podglądano konkurencję – czyli jak co roku.

Branża dachowa jest bardzo malownicza i przyciąga zwiedzających. Zresztą samo znaczenie dachu jako „piątej elewacji” wymaga, aby poświęcić mu dużo uwagi.

Jeśli chodzi o dekarzy, to - jak co roku - odbył się Kongres Dekarzy Polskich organizowany przez PSD oraz Pokazy Sztuki Dekarskiej. Pokazy codziennie przyciągały chętnych i ciekawych tajników dekarstwa. Efekt promocyjny był duży, przedstawiciele zaangażowanych producentów byli bardzo zadowoleni.

Oficjalną informację o zmianie nazwy podała w Poznaniu firma Lafarge Dachy – od 1 stycznia 2008 r. Monier sp. z o.o.


Pokazy krycia dachu dachówką bitumiczną Isola

Od połowy ubiegłego stulecia Monier należy do portfela marek firmy Redland - partnera, który w roku 1953 wspólnie z Rudolfem H. Braasem zapoczątkował przemysłową produkcję dachówek w Niemczech. Marka Monier została stworzona i ugruntowała swoją pozycję w Australii, Azji Południowo-Wschodniej oraz w USA. Jest więc dobrze znana na rynkach reprezentujących połowę ludności świata i cieszy się doskonałą reputacją. Dlatego też wybrano ją do reprezentowania działalności całej Grupy na świecie.

Wszędzie tam, gdzie w centrum zainteresowania znajduje się Grupa jako całość, występować będzie konsekwentnie jako Monier (np. na rynku pracy). Jednak w krajach, w których lokalne marki produktów mają ugruntowaną, silną pozycję, ich nazwy zostaną zachowane. Wraz ze zmianą nazwy wprowadzone zostaje nowe logo i nowoczesny wizerunek korporacyjny.


Na stoisku Velux złote rybki testowały szczelność okna

Korzystając ze zmian korporacyjnych, także na polskim rynku marki Braas i RuppCeramika odświeżą swój wizerunek. Ciągłość połączona z dynamiką, umożliwiająca oferowanie klientom najlepszego, dopasowanego do jego potrzeb produktu i elastycznego zakresu obsługi serwisowej – to wartości, które w oryginalny sposób wyrażać ma nowe wzornictwo folderów, cenników, strony internetowej itp. Produkty Braas i RuppCeramika w najwyższym stopniu realizują przesłanie Monier. Tak więc w przeszłości, teraz i w przyszłości mogą liczyć na nasz pewny dach nad głową i to dach w najlepszym stylu – mówi Wojciech Gątkiewicz, Prezes Zarządu Monier Sp. z o.o.

Nowe logo ma również firma Roto Frank Okna Dachowe. Zmianę tę oraz wprowadzenie nowości w dziedzinie okien dachowych firma wraz ze swoimi najlepszymi dealerami fetowała w poznańskim hotelu Sheraton. Podczas uroczystości rozstrzygnięto także konkurs „Letnie Igrzyska Olimpijskie 2008 z firmą Roto” – głównymi nagrodami dla trzech pierwszych miejsc były pobyty w Pekinie i bilety wstępu na zawody rozgrywane podczas olimpiady. Zwycięzcą konkursu została firma Wena z Poznania. Dla wszystkich zaproszonych gości swingująco-jazzowy koncert zaśpiewała Ewa Bem.

Niżej prezentujemy wypowiedzi osób z kilku firm związanych z branżą.

Najnowsze produkty z piłkarskimi emocjami w tle
Już po raz siedemnasty firma Fakro zaprezentowała swoją ofertę na Targach Budma. Pomimo uczestnictwa w wielu branżowych imprezach na całym świecie to właśnie w Poznaniu polska firma Fakro po raz pierwszy prezentuje najnowsze produkty.

Swoje nowości produktowe Fakro zaprezentowało na jednym z największych stoisk na targach. Do aranżacji stoiska wykorzystano wiele elementów kojarzących się z futbolem. Były zdjęcia piłkarzy, bramki, dmuchane piłki i małe piłeczki antystresowe, lizaki – wszystko w kolorach czarno-białym, jak piłka futbolowa albo zielonym, jak murawa na stadionie. Nie obyło się oczywiście bez biało-czerwonych polskich flag i szalików. Wszystko to dlatego, że firma Fakro jest sponsorem polskiej reprezentacji piłki nożnej i szykuje się już na sportowe emocje podczas mistrzostw Europy Euro 2008. Tak interesujące stoisko przyciągnęło prawdziwe tłumy kibiców zainteresowanych nie tylko futbolem, ale przede wszystkim najnowszymi produktami Fakro. Stoisko odwiedziło aż 5 tysięcy osób, a wśród zwiedzających – podobnie jak w poprzednich latach, była delegacja przedstawicieli rządu ds. budownictwa, przedstawicieli parlamentu oraz organizacji branżowych.

A było na co popatrzeć. Na Budmie zaprezentowane zostały nowości na 2008 rok: okno preSelect w wersji aluminiowo-tworzywowej (PPP), okno uchylno-obrotowe FHP o dużym kącie uchylenia (do 45°), okno FTP-V Electro ze zintegrowanym systemem elektrycznym umożliwiającym otwieranie i zamykanie okna i sterowanie dodatkami oraz z wbudowanym czujnikiem deszczu, który – jeśli tylko zaczyna padać – zamyka okno. Warto też wspomnieć o interesującym rozwiązaniu, jakim było okno kolebkowe FCS zamontowane w pokryciu typu „strzecha”.

Największym zainteresowaniem cieszyła się nowa technologia Z-Wave. To system bezprzewodowej łączności radiowej, która umożliwia łączenie w jedną sieć domowych urządzeń elektrycznych, takich jak: oświetlenie, termostaty, alarmy, komputery, bramy, okna itp. Sterowanie urządzeniami odbywa się za pomocą jednego pilota, a w przyszłości Internetu i komputera wyposażonego w moduł Z-Wave. Instalacja systemu nie wymaga stosowania kabli łączeniowych. Jest on przeznaczony zarówno do nowo wznoszonych budynków, jak również obiektów już istniejących.



Z racji tego, że Fakro jest sponsorem futbolowej reprezentacji Polski, stoisko firmy zdominowały motywy piłkarskie

Firma Fakro rozpoczyna montaż modułów Z-Wave do wszystkich produktów elektrycznych. Umożliwi to sterowanie oknami wyposażonymi w siłowniki, a także akcesoriami do okien: zewnętrznymi (rolety, markizy) oraz wewnętrznymi (rolety, żaluzje).

Z myślą o ograniczeniu kosztów eksploatacji budynków firma FAKRO wprowadziła do swojej oferty jako standard automatyczny nawiewnik V40P. Niezależnie od różnicy ciśnień oraz wielkości podmuchu wiatru nawiewnik zawsze wpuszcza do pomieszczenia optymalną ilość powietrza. Chroni przed wychłodzeniem pomieszczenia, zmniejsza koszty ogrzewania i stwarza zdrowy mikroklimat. Inne rozwiązania dla budownictwa pasywnego i energooszczędnego proponowane przez Fakro to okno FTT Thermo o współczynniku U =0,94 W/m2 K oraz kolektory słoneczne wpuszczane w połać dachu, zespalane z oknami dachowymi.

Na tegorocznej Budmie firma Fakro włączyła się też aktywnie w szereg targowych projektów.

Jednym z nich był „pokaz budowy domu na żywo”, odbywający się w ramach tzw. „Budshow”. Formuła projektu podporządkowana została prezentacji nowoczesnych materiałów budowlanych.

W czasie targów swoje umiejętności prezentowali uczestnicy Mistrzostw Świata Młodych Dekarzy 2006 oraz 2007. Wykorzystywali oni oczywiście produkty Fakro. W czasie VII Ogólnopolskiego Kongresu Dekarzy Polskich Polskie Stowarzyszenie Dekarzy nagrodziło firmę Fakro za całokształt dotychczasowej współpracy symbolicznym Złotym Młotkiem Dekarskim.


Dominika Smoleńska, Plastmo Polska
W 2008 roku firma Plastmo Polska podczas targów Budma przedstawiła pełną ofertę systemów metalowych Plastal. Obecnie firma posiada w swojej ofercie następujące systemy metalowe: z miedzi naturalnej, z tytan-cynku, z blachy ocynkowanej, oraz z blachy obustronnie powlekanej puralem w siedmiu kolorach: białym, grafitowym, czarnym, brązowym, czerwonym, miedzianym i ceglastym . Systemy oferowane są w dwóch rozmiarach: 125/280/?87 oraz 150/333*/?100. Na stoisku zaprezentowane zostały wszystkie systemy Plastal w kilku nietypowych formach np. w postaci domku zbudowanego wyłącznie z elementów systemu rynnowego Plastal. Dużą atrakcją dla zwiedzających były dwie postacie rycerzy – obydwie zbudowane z elementów systemu metalowego Plastal.


W trakcie trzeciego i czwartego dnia targów na stoisku obecni byli Mistrzowie Świata Dekarzy 2006 Łukasz Staniszewski i Marek Ciężki, którzy wykonywali przykładowe montaże systemów Plastal i PVC.


24 stycznia w czwartek przez stoisko Plastmo przemaszerowała delegacja PSD wraz z orkiestrą oraz Prezydentem Światowej Federacji Dekarskiej IFD, Panem Gordon’em Penrose. Doszło dzięki temu do oficjalnego spotkania Prezydenta Światowej Federacji Dekarskiej IFD, Pana Gordon’a Penrose z Prezesem Plastmo Polska Stanisławem Mireckim.


Po Kongresie delegacja dekarzy wraz z pocztem sztandarowym PSD odwiedziła m.in. stoisko miesięcznika DACHY

Michał Wilczek, Trelleborg
Budma od lat budziła w nas ogromne wątpliwości: z jednej strony największe targi budowlane, z drugiej koszty dalekie od rozsądku. Poza tym straciliśmy wiarę w uzyskanie satysfakcjonującego efektu promocyjnego przy użyciu statycznej ekspozycji. Na tegoroczną Budmę Trelleborg powrócił w innej formule: we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy. Zdecydowaliśmy się na praktyczne pokazy naszych wybranych technologii. Na makiecie dachu spadzistego dekarze montowali dachówki bitumiczne w pełnym systemie. W sektorze dachów płaskich zaprezentowaliśmy ogród dachowy z atrakcyjną aranżacją zieleni. Zainteresowanie przekroczyło nasze oczekiwania. Rozmów z dekarzami, architektami i inwestorami nie było końca. Bogatsi o nowe doświadczenia jesteśmy przekonani, że udział w Budmie w takiej formule był świetną decyzją.

Do zaprezentowania dachówek bitumicznych wykorzystaliśmy najnowszą formę Isola Tyri w trzech barwach. To wyjątkowe i atrakcyjne pokrycie zachowuje wszystkie przewagi dachówek Isola. Pomimo warunków w hali mocno odbiegających od tych na dachu, system klejenia działał efektywnie wzbudzając uznanie odwiedzających. A to on decyduje właśnie o podwyższonej odporności Isoli na wichury.

Wykonując montaż pokazowy nie pozwoliliśmy sobie na żadne uproszczenia. Dzięki temu praktycznie pokazaliśmy zalecane przez nas rozwiązania detali. Poza edukacją mniej doświadczonych obserwatorów, z satysfakcją obserwowaliśmy uznanie mistrzów dekarskich.

Miłym i istotnym dla wizerunku dachówek Isola było otrzymanie oficjalnej rekomendacji od Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Wręczenie rekomendacji miało miejsce podczas VII Kongresu Dekarzy Polskich.



„Sterowiec” Monier, wyróżniony w konkursie na najładniejsze stoisko

Krzysztof Stremlau, Roto Frank
Roto przyjęło zasadę, że będziemy wystawiać się co dwa lata. Zgodnie z takim porządkiem rzeczy, w tym roku nie powinniśmy mieć swojego stoiska. Wyjątkowo jednak stało się inaczej, gdyż zostaliśmy zaproszeniu do udziału w Budmie przez Polskie Stowarzyszenie Dekarzy, które w czasie targów postanowiło zorganizować pokazy sztuki dekarskiej. W związku z tym zorganizowaliśmy stoisko, na którym zaprezentowaliśmy nowości w ofercie – system solarny Sunroof, okna niskoemisyjne i na bieżąco służyliśmy radą klientom licznie odwiedzającym nasze stoisko. W tym roku szczególny zainteresowaniem cieszyły się nasze systemy solarne do podgrzewania wody użytkowej i ogrzewania.

Drugiego dnia targów Roto zorganizowało konferencję prasową nt. nowoczesnych rozwiązań pozwalających na oszczędność energii oraz zaprezentowaliśmy naszą nową identyfikację korporacyjną. Wśród prezentowanych nowości swoją światową premierę miało dachowe okno przesuwne Azzuro – o szerokości nawet do 3 m. Takie rozwiązanie spotkało się z szerokim zainteresowaniem zgromadzonych blisko 50 dziennikarzy z prasy branżowej, lokalnej i ogólnopolskiej. 



VII Kongres PSD

Jacek Sosnowski, Protekt
DACHY: Czy warto było jechać na Budmę?

Jacek Sosnowski, Protekt: Oczywiście, już od kilku już lat uczestniczymy w MT BUDMA. Z roku na rok w naszym kraju budownictwo bardzo intensywnie się rozwija, dlatego jest coraz większe zainteresowanie targami budowlanymi. Firma Protekt, jako producent sprzętu chroniącego przed upadkiem z wysokości, znajduje swoje miejsce na rynku budowlanym, oferując rozwiązania z zakresu bezpiecznej pracy min. Sprzęt indywidualny (szelki bezpieczeństwa, linki, amortyzatory bezpieczeństwa, urządzenia samohamowne i samozaciskowe) jak i stałe systemy linowe, montowane na dachach budynków, hali umożliwiające zabezpieczenie pracowników przed upadkiem.

Spełniły się nasze oczekiwania co do ilości osób i firm zainteresowanych bezpieczną pracą na wysokości. Pojawili się nowi klienci, ale również odwiedziło nasze stoisko wiele firm, z którymi już współpracujemy i zaopatrujemy w sprzęt.

Mówi się, że w dzisiejszej dobie targi jako forma promocji są raczej w odwrocie…

Środki wydane na udział w targach można przeznaczyć na inne formy reklamy, ale akurat nasza firma uważa, że targi - a zwłaszcza Budma - są doskonałą formą reklamy. Dlatego uczestniczymy w nich regularnie, nie zaniedbując jednak innych mediów: prasy, uczestnictwa w konferencjach, seminariach, prezentacjach organizowanych przez różne organizacje, dla których bezpieczeństwo pracy pracowników jest bardzo ważną rzeczą.

Czy opinie wyrażane przez zwiedzających są ważne dla firmy?

Jak najbardziej! Dzięki kontaktom z klientami oraz ich informacjom dotyczącym wykonywanych prac (również na wysokości), powstało wiele elementów sprzętu. Są to np. urządzenie samohamowne CR200 z liną do pracy na dachu czy poziome systemy linowe umożliwiające bezpieczne poruszanie się pracowników na dachach budynków i hal czy też zabezpieczenia narzędzi przed wypadnięciem z ręki podczas prac na wysokości.

Czy firma planuje udział w Budmie 2009?

Oczywiście – weźmiemy udział w przyszłorocznej edycji Budmy, ale „po drodze” weźmiemy także udział w innych imprezach targowych w kraju i za granicami Polski.

Dziękujemy za rozmowę i do zobaczenia na targach.



VM Zinc na półokrągło

Jakub Bogacz, Velux Polska
Dwa lata temu zdecydowaliśmy, że na targach Budma będziemy prezentować swoją ofertę co dwa lata. Z perspektywy czasu uważam, że była to słuszna decyzja. Cykl dwuletni odpowiada specyfice rynku dachowego, a także cyklowi wprowadzania innowacji w naszej branży. W tym roku duża liczba wystawców przyciągnęła wielu zwiedzających, zarówno indywidualnych inwestorów, jak i i ludzi z branży dachowej. Tegoroczne targi oceniamy bardzo dobrze, według mnie były to dobrze zainwestowane pieniądze w promocję marki VELUX, a także najnowszych produktów, jak elektryczne okno zasilane energią słoneczną.



Kazimierz Wasilczyk, Geda
Targi Budma, w edycji z Bumaszem czy też bez, to moim zdaniem największa i najlepsza impreza targowa w naszej części Europy. Stwierdzenie to opieram na doświadczeniach zbieranych od 1996 roku na targach branżowych w Europie Wschodniej. I z tego powodu nie można na nich nie być. Za rok również się wystawimy, z tym, że na pewno na większym stoisku. Tegoroczna Budma całkowicie spełniła nasze oczekiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o zainteresowanie ze strony przyszłych kontrahentów ze Wschodu.

Rozmawiając z klientami zauważamy ciekawe przesunięcie punktu ciężkości rozmów: o ile kiedyś często słyszeliśmy zdania typu „chcielibyśmy taki produkt mieć”, to dzisiaj już z przyjemnością wysłuchujemy opinii takich, jak „ta wasza winda jest super, działa bez zarzutu”. Oczywiście cieszy nas to. Ale z drugiej strony zaniechania lat 80. w zakresie mechanizacji transportu pionowego do dziś skutkują olbrzymimi brakami sprzętowymi na polskich budowach. Mamy więc duże pole do popisu.

Źródło: Dachy, nr 2 (98) 2008
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Artykuły ekspertów

- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy


 


 

Który model dachówki ceramicznej płaskiej jest Ci najbardziej znany?








GŁOSUJ

Które okna dachowe (Twoim zdaniem) montujesz najszybciej?







GŁOSUJ